
Doğadayken kendimizi iyi hissetmemizin sebebi, doğanın bizimle ilgili herhangi bir yargıya sahip olmamasıdır.

Doğadayken kendimizi iyi hissetmemizin sebebi, doğanın bizimle ilgili herhangi bir yargıya sahip olmamasıdır.
Nietzsche veya Thoreau'nun doğa felsefesine yakın, modern insanın psikolojik yorgunluğunu anlatan harika bir varoluşsal aforizmadır. İnsanlar şehir hayatında (toplum içinde) sürekli olarak başkalarının yargılayıcı bakışları altındadır: "Yeterince zengin mi? Güzel mi? Başarılı mı?" Bu sürekli denetlenme hali devasa bir stres yaratır. Oysa bir ormana veya dağa gittiğinizde; bir ağaç sizin paranızla ilgilenmez, bir nehir güzelliğinize not vermez, kuşlar sizi yargılamaz. Doğa sadece "olduğunuz gibi" olmanıza izin verir. Yazar, doğadaki o saf huzurun aslında "yargılanmama özgürlüğü" (şartsız kabul) olduğunu huzurla fısıldar.

Hemen şimdi düşünürler konulu bilgi yarışmasına katılın!
Bilgi Yarışmasına Git