Doğadayken kendimizi iyi hissetmemizin sebebi

Doğadayken kendimizi iyi hissetmemizin sebebi, doğanın bizimle ilgili herhangi bir yargıya sahip olmamasıdır.

Friedrich Nietzsche

Doğa Herhangi Hissetme İlgili İyi Sahiplik Yargı

Doğadayken kendimizi iyi hissetmemizin sebebi ne demektir?

Nietzsche veya Thoreau'nun doğa felsefesine yakın, modern insanın psikolojik yorgunluğunu anlatan harika bir varoluşsal aforizmadır. İnsanlar şehir hayatında (toplum içinde) sürekli olarak başkalarının yargılayıcı bakışları altındadır: "Yeterince zengin mi? Güzel mi? Başarılı mı?" Bu sürekli denetlenme hali devasa bir stres yaratır. Oysa bir ormana veya dağa gittiğinizde; bir ağaç sizin paranızla ilgilenmez, bir nehir güzelliğinize not vermez, kuşlar sizi yargılamaz. Doğa sadece "olduğunuz gibi" olmanıza izin verir. Yazar, doğadaki o saf huzurun aslında "yargılanmama özgürlüğü" (şartsız kabul) olduğunu huzurla fısıldar.

Friedrich Nietzsche Sözleri

Keşfet
Bilgi Yarışması

Düşünür bilginize güveniyor musunuz?

Hemen şimdi düşünürler konulu bilgi yarışmasına katılın!

Bilgi Yarışmasına Git

Popüler Etiketler

Keşfet

Popüler Düşünürler

Keşfet

Son Sözler

Keşfet
Aforizma.TR
Alıntı Söz Replik
Aforizma.TR Google Play