Olmadı diye sızlandığın duaya

Olmadı diye sızlandığın duaya, gün gelir olmadı diye şükredersin.

Şems-i Tebrizi

Diye Dua Gelmek Gün Olma Sızlanma Şükür

Olmadı diye sızlandığın duaya ne demektir?

Şems-i Tebrizi (veya Mevlana) kökenli bu söz, hayal kırıklıklarının arkasında gizlenen ilahi hikmeti ve korumayı anlatır. İnsan dar bir bakış açısıyla çok istediği bir şeyin (bir iş, bir aşk, bir fırsat) gerçekleşmemesi üzerine isyan eder ve ağlar. Ancak yıllar geçip o resmin bütünü görüldüğünde; o çok istenen şeyin aslında bir felaket olduğu ve gerçekleşmemesinin insanın hayatını kurtaran büyük bir lütuf (şükür sebebi) olduğu anlaşılır. Zaman, en iyi öğreticidir.

Şems-i Tebrizi Sözleri

Keşfet
Bilgi Yarışması

Düşünür bilginize güveniyor musunuz?

Hemen şimdi düşünürler konulu bilgi yarışmasına katılın!

Bilgi Yarışmasına Git

Popüler Etiketler

Keşfet

Popüler Düşünürler

Keşfet

Son Sözler

Keşfet
Aforizma.TR
Alıntı Söz Replik
Aforizma.TR Google Play