Yenilgiden hoşnudum çünkü bu bir sondur ve ben çok yorgunum

Yenilgiden hoşnudum çünkü bu bir sondur ve ben çok yorgunum.

Jorge Luis Borges

Yenilgiden hoşnudum çünkü bu bir sondur ve ben çok yorgunum ne demektir?

Varoluşsal çöküşün, tükenmişlik sendromunun ve direnmeyi bırakmanın (pes etmenin) getirdiği o karanlık "huzuru" anlatan çok acı bir edebi tespittir. İnsan savaşırken (hastalıkla, sistemle veya bir aşk acısıyla) sürekli bir gerilim, korku ve umut ("acaba başaracak mıyım?") döngüsü içindedir. Bu savaşın kendisi bazen yenilgiden bile daha yıpratıcıdır. Yazar; sonunda gelen o mutlak mağlubiyeti (iflası/terk edilişi) bir rahatlama olarak karşılar. Çünkü en azından o işkence (bekleyiş) bitmiştir; yenilgi, o yorgun ruha "artık savaşmana gerek yok" iznini veren karanlık bir tesellidir.

Jorge Luis Borges Sözleri

Keşfet
Bilgi Yarışması

Düşünür bilginize güveniyor musunuz?

Hemen şimdi düşünürler konulu bilgi yarışmasına katılın!

Bilgi Yarışmasına Git

Popüler Etiketler

Keşfet

Popüler Düşünürler

Keşfet

Son Sözler

Keşfet
Aforizma.TR
Alıntı Söz Replik
Aforizma.TR Google Play