
Her şey sonunda iyi olacaktır. Eğer iyi değilse, daha sonu gelmemiş demektir.

Her şey sonunda iyi olacaktır. Eğer iyi değilse, daha sonu gelmemiş demektir.
(John Lennon'a atfedilen veya Hint/Uzak Doğu bilgeliğine dayanan) insanın umutsuzluk, kriz veya depresyon anında pes etmemesi için uydurulmuş/inanılmış o en rahatlatıcı, en sihirli ve sarsılmaz "kader/umut" felsefesidir. İnsan bir sınavdan kaldığında veya kalbi kırıldığında "Her şey bitti, mahvoldum" diye ağlar. Oysa yazar; evrenin ("hayatın/filmin") daima mutlu bir sonla biteceğine dair o sarsılmaz bir inançla; eğer şu an acı çekiyorsan, karanlıktaysan ("iyi değilse"), bunun hikâyenin finali olmadığını, sadece geçici bir bölüm/kriz ("daha sonu gelmedi") olduğunu fısıldayarak ayağa kalkmayı emreder.

Hemen şimdi düşünürler konulu bilgi yarışmasına katılın!
Bilgi Yarışmasına Git