Kişi, hiçbir şeyi çok istememeli, çok beklememeli.
Kişi, hiçbir şeyi çok istememeli, çok beklememeli ne demektir?
Bu minimalist ve bilgece öğüt, beklentilerin ve aşırı arzuların insan ruhunda açtığı yaralara dikkat çekiyor. İnsan doğası, bir şeye tutkuyla bağlandığında veya gerçekleşmesini şiddetle beklediğinde, hem büyük bir stresin içine girer hem de hayal kırıklığı riskini en üst seviyeye çıkarır. Aşırı istek, insanı köleleştirir ve anın tadını çıkarmasına engel olur. Yazar, içsel bir huzur ve denge bulabilmek için beklentileri asgari düzeyde tutmanın, olanı olduğu gibi kabul etmenin önemini vurguluyor. Beklentisizlik, aslında bir vazgeçiş değil, aksine hayattan alınacak darbeleri yumuşatan ve insanı kendi kendine yetebilir kılan bir ruhsal savunma kalkanıdır.
Videolar Son Aforizmalar
Keşfet
Yönetmen bilginize güveniyor musunuz?
Hemen şimdi yönetmenler konulu bilgi yarışmasına katılın!
Bilgi Yarışmasına Git
