
Sadakat bir erdemdir. Erdemli olmayan insanların yaşamasına gerek yoktur.

Sadakat bir erdemdir. Erdemli olmayan insanların yaşamasına gerek yoktur.
Feodal kültürün, mafya dünyasının veya (samuray/şövalye tarzı) fanatik bir onur kodunun son derece hastalıklı, totaliter ve acımasız kuralıdır. Konuşan kişi için hayattaki en yüce değer sevgi, adalet veya insan hayatı değil; bir lidere, eşe veya örgüte körü körüne duyulan "sadakattir". Sadakati (itaati) olmayan bir insanın nefes alması bile o sisteme (veya lidere) yapılmış bir ihanet olarak görülür. Bu söz, kendi kurallarına uymayanlara "yaşama hakkı" bile tanımayan o karanlık, infazcı ve diktatöryal zihniyetin kan dondurucu bir özetidir.

Hemen şimdi filmler konulu bilgi yarışmasına katılın!
Bilgi Yarışmasına Git