
Seçebileceğin elmaların hepsi çürükse, seçmesen ne olur?

Seçebileceğin elmaların hepsi çürükse, seçmesen ne olur?
Bu söz, dayatılmış ve hiçbir olumlu seçenek barındırmayan sözde özgürlükleri eleştirir. Siyasette, iş hayatında veya ikili ilişkilerde bazen insanlara "kendi seçimini yap" denir; ancak sunulan seçeneklerin hepsi kötüyse, zararlıysa veya ahlak dışıysa, oradaki seçim eyleminin hiçbir değeri yoktur. Kötünün iyisini seçmeye zorlanmak bir özgürlük değil, sistemin bir tuzağıdır; asıl özgürlük, o çürük sepeti tamamen reddedebilmektir.

Hemen şimdi düşünürler konulu bilgi yarışmasına katılın!
Bilgi Yarışmasına Git