Ben eskiden ölümden çok korkardım

Ben eskiden ölümden çok korkardım. Hatta derdim ki bu dünyada herkes ölse bir tek ben kalsam, o yalnızlığa razıyım.

Şahsiyet

Dünya Eski Herkes Korku Ölüm Razı Sağ Kalma Yalnızlık

Ben eskiden ölümden çok korkardım ne demektir?

(Turgut Uyar, Cemal Süreya veya benzeri bir varoluşsal edebiyat karakterinin) insanın "hayatta kalma/ölüm korkusu" güdüsünün o en ilkel, bencil ve abartılı halini samimiyetle itiraf ettiği cümledir. Ölüm karanlığı ve bilinmezliği o kadar dehşet vericidir ki; konuşan kişi gençliğinde o korkuyla "Bütün dünya yok olsun, yapayalnız kalayım, yeter ki ben ölmeyeyim (nefes alayım)" diyecek kadar hayatı (yaşamayı) hastalıklı bir bencillikle sevdiğini anlatır. Gençliğin o varoluşsal paniği ile yalnızlık (ıssızlık) arasındaki trajik bir tercihtir.

Şahsiyet Replikleri

Keşfet
Bilgi Yarışması

Film bilginize güveniyor musunuz?

Hemen şimdi filmler konulu bilgi yarışmasına katılın!

Bilgi Yarışmasına Git

Popüler Etiketler

Keşfet

Popüler Filmler

Keşfet

Son Replikler

Keşfet
Aforizma.TR
Alıntı Söz Replik
Aforizma.TR Google Play