
Yalnızca kötü olanı görmek ve suçlamak yetmez. İnsan kendine şu soruyu sormalıdır: Bütün bunların düzelmesi için ben ne yaptım?

Yalnızca kötü olanı görmek ve suçlamak yetmez. İnsan kendine şu soruyu sormalıdır: Bütün bunların düzelmesi için ben ne yaptım?
Toplumdaki "sürekli şikâyet eden ama hiçbir şey yapmayan" o pasif/konforlu ahlak anlayışını tokatlayan muazzam bir sorumluluk (aktif vatandaşlık) çağrısıdır. İnsanlar genellikle haberleri izleyip siyasileri, sistemi veya komşularını suçlayarak vicdanlarını rahatlatırlar ("herkes kötü"). Oysa yazar; sadece eleştirmenin bir işe yaramadığını; asıl ahlaki sınavın, "Peki bu yangını söndürmek, birini kurtarmak veya sistemi değiştirmek için sen birey olarak elini taşın altına koydun mu?" sorusunda yattığını hatırlatan o dürüst aynadır.

Hemen şimdi düşünürler konulu bilgi yarışmasına katılın!
Bilgi Yarışmasına Git