Felaket geldikten sonra dövünmenin yararı yoktur

Felaket başa gelmeden evvel, onu önleyecek ve ona karşı savunulacak önlemleri düşünmek gerekir. Geldikten sonra dövünmenin yararı yoktur.

Atatürk

Felaket geldikten sonra dövünmenin yararı yoktur ne demektir?

Mustafa Kemal Atatürk'e ait olan ve (deprem, savaş, ekonomik kriz gibi) her türlü kaosa karşı rasyonel devlet aklının (ve bilimin) nasıl işlemesi gerektiğini özetleyen kurucu bir aksiyomdur. Şark/Doğu toplumları genellikle kadercidir; hiçbir önlem almazlar, evlerini çürük yaparlar ve felaket geldiğinde ağlayıp "kader" derler. Atatürk; bu ilkel zihniyete karşı çıkarak, aklın görevinin enkazın başında ağlamak ("dövünmek") değil; o bina yıkılmadan önce o kolonu sağlamlaştırmak (bilimi ve aklı kullanmak) olduğunu o sarsılmaz mühendislik vizyonuyla ortaya koyar.

Atatürk Sözleri

Keşfet
Bilgi Yarışması

Düşünür bilginize güveniyor musunuz?

Hemen şimdi düşünürler konulu bilgi yarışmasına katılın!

Bilgi Yarışmasına Git

Popüler Etiketler

Keşfet

Popüler Düşünürler

Keşfet

Son Sözler

Keşfet
Aforizma.TR
Alıntı Söz Replik
Aforizma.TR Google Play