
Hayatımın çoğunu hiç olmayan olaylar için endişe ederek harcadım.

Hayatımın çoğunu hiç olmayan olaylar için endişe ederek harcadım.
(Mark Twain'e atfedilen) modern insanın anksiyete (kaygı) problemini özetleyen o meşhur, trajikomik ve rahatlatıcı cümledir. İnsan beyni; "Ya iflas edersem, ya hastalanırsam, ya bana gülerlerse" diyerek sürekli gelecekle ilgili felaket senaryoları yazar ve o korkular yüzünden uykusuz geceler ("endişe") yaşar. Oysa yazar; ömrünün sonuna (veya gerçeğe) baktığında, kafasında kurup günlerce yasını tuttuğu o korkunç olayların %99'unun "aslında hiç yaşanmadığını (olmadığını)" itiraf ederek; anksiyetenin hayatı nasıl çöpe attıran devasa bir yalan (illüzyon) olduğunu o mizahi hüzünle yüzümüze çarpar.

Hemen şimdi düşünürler konulu bilgi yarışmasına katılın!
Bilgi Yarışmasına Git