
Dünyanın en yüksek tahtına da çıksan, yine aynı götle oturacaksın.

Dünyanın en yüksek tahtına da çıksan, yine aynı götle oturacaksın.
(Montaigne veya Machiavelli tarzı bir güç/kibir eleştirisi). İktidara, makama veya servete ulaşıp "insanüstü" olduğunu sananlara yönelik çok argo ama son derece sarsıcı (ve eşitleyici) bir hatırlatmadır. Altından saraylara (tahta) da otursan, milyarlarca dolara da sahip olsan, senin biyolojik gerçekliğin, hastalanma şeklin ve o dışkılayan zavallı et parçası olan (bedenin) asla değişmez. Kibirli tiranlara biyolojik sınırlarını hatırlatır.

Hemen şimdi düşünürler konulu bilgi yarışmasına katılın!
Bilgi Yarışmasına Git