
Emeğin nasırlı ellerinden ve güneş yanığı yüzünden uzakta, tüm gün yatakta yatıp kendini arınmış sanmak düpedüz kendini aldatmaktır.

Emeğin nasırlı ellerinden ve güneş yanığı yüzünden uzakta, tüm gün yatakta yatıp kendini arınmış sanmak düpedüz kendini aldatmaktır.
Çalışmanın (alın terinin) kutsallığını yücelten ve "pasif/tembel bilgeliği" (veya sahte dindarlığı/inzivayı) ağır bir şekilde eleştiren eylemci bir aforizmadır. Bazı insanlar, dünyadan kopup sadece dua ederek, meditasyon yaparak veya hiçbir işe yaramadan yatarak (pasif kalarak) ruhani bir "arınma" yaşadıklarını sanırlar. Oysa yazar; asıl arınmanın, tarlada güneşin altında ter döken işçinin o "nasırlı ellerinde", yani dürüst, yorucu ve üreten emeğin bizzat içinde olduğunu savunur. Hayata ve insanlığa hiçbir somut fayda sağlamadan edinilen o içsel huzurun aslında koca bir "kendini aldatmaca" olduğunu tokat gibi yüzümüze vurur.

Hemen şimdi düşünürler konulu bilgi yarışmasına katılın!
Bilgi Yarışmasına Git