
Konuşan insan, öyle kolay kolay dertten ölmez. Bir insan konuşmadı da içine gömüldü müydü, sonu felakettir.

Konuşan insan, öyle kolay kolay dertten ölmez. Bir insan konuşmadı da içine gömüldü müydü, sonu felakettir.
Yaşar Kemal'e (veya Anadolu irfanına) ait olan bu muazzam edebi ve psikolojik tespit, "derdi paylaşmanın" o iyileştirici şifasını anlatır. Bir insan ne kadar büyük bir acı veya travma yaşarsa yaşasın; eğer bunu bağırarak, ağlayarak veya bir dostuna anlatarak (kelimelere döküp) dışarı atabiliyorsa ("konuşuyorsa"), o zehir vücuttan atılmış olur. Ancak o acıyı kimseyle paylaşmayıp, gurur yapıp veya kimseye güvenmeyip sadece içine atan ("gömülen") insan, o zehri kendi kalbinde büyütür. Yazar, asıl ölümcül olanın acının kendisi değil, o acının içe doğru yarattığı "sessiz ve karanlık patlama" olduğunu hüzünle uyarır.

Hemen şimdi kitaplar konulu bilgi yarışmasına katılın!
Bilgi Yarışmasına Git