Yaşamak ve herkesin burnundan getirmek istiyorum

Ben ölmek istemiyorum, yaşamak ve herkesin burnundan getirmek istiyorum.

Oğuz Atay

Burun İstek Ölüm Yaşam

Yaşamak ve herkesin burnundan getirmek istiyorum ne demektir?

Bu isyankâr, karanlık ama bir o kadar da yaşama tutunan absürt itiraf, acı çeken bir ruhun hayata karşı geliştirdiği savunma mekanizmasını yansıtıyor. Bazen insan o kadar büyük haksızlıklara uğrar ki, pes edip ölmeyi veya yok olmayı düşünür. Ancak yazar, bu çaresizliğe teslim olmak yerine, içindeki öfkeyi bir yaşam enerjisine dönüştürmeyi seçer. Kendisine acı çektiren dünyaya, sisteme veya insanlara inat yaşamak, ayakta kalmak ve onlara rahat yüzü göstermemek, adeta bir intikam motivasyonudur. Söz, depresif bir yıkılmışlığın içinden fışkıran o hırçın, muzip ve kara mizahla dolu hayatta kalma inadını mükemmel bir şekilde özetliyor.

Oğuz Atay Sözleri

Keşfet
Bilgi Yarışması

Düşünür bilginize güveniyor musunuz?

Hemen şimdi düşünürler konulu bilgi yarışmasına katılın!

Bilgi Yarışmasına Git

Popüler Etiketler

Keşfet

Popüler Düşünürler

Keşfet

Son Sözler

Keşfet
Aforizma.TR
Alıntı Söz Replik
Aforizma.TR Google Play